Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Inga Rankelienė ir pradinių klasių mokytoja metodininkė Jolanta Gilvonauskienė spalio 3-7 dienomis dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „Kiekvienas mokinys yra svarbus. Specialiųjų poreikių mokinių ugdymas Suomijoje ir Europoje“. Šiuose mokymuose, kurie yra „Erasmus+“ bendrojo ugdymo KA1 (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projekto mokykloje „Mokyklos sėkmės formulė Europoje = šviesti(s) + tobulinti(s) + integruoti(s)“ dalis, dalyvavo mokytojai iš vienuolikos šalių (Lenkijos, Turkijos, Ispanijos, Graikijos, Latvijos, Prancūzijos, Kroatijos, Vokietijos, Belgijos, Italijos, Lietuvos).

Visų šalių atstovai pristatė savo mokyklas ir aptarė švietimo sistemų ypatumus. Joensuu regiono ugdymo plano projekto direktorė Satu Huttunen analizavo naująją Suomijos švietimo programą, kuri yra vykdoma nuo 2016 metų rugsėjo mėnesio.

Praktinės veiklos modeliuojant įprastines gyvenimiškas situacijas leido suvokti, kokie mes esame skirtingi ir kaip skirtingai vertiname aplinkinius, ypač žmones su specialiaisiais poreikiais. Mokymų dalyviai lankėsi Suomijos Joensuu miesto terapijos centre FONDO, kur specialiųjų poreikių vaikų mokytojas ekspertas Mr. Seppo Myllyoja pristatė Suomijos švietimo sistemą. FONDO centro vadovė supažindino su muzikos terapijos, psichoterapijos poveikiu ir nauda specialiųjų poreikių mokinių ugdymui. Aptarti darbo ypatumai su mokymosi sunkumų turinčiais, linkusiais į agresiją, emocijų ir elgesio sutrikimų turinčiais vaikais.

Itin prasmingas buvo lankymasis Joensuu miesto mokyklose, pamokų stebėjimas, susitikimai su mokyklų mokiniais ir mokytojais. Apsilankymas Nepenmäki pradinėje, Karsikon ir Joensuu ligoninės mokyklose leido praktiškai įvertinti, kokios yra specialiųjų poreikių mokinių ugdymo sąlygos, galimybės Suomijoje, kaip praktiškai organizuojamas, diferencijuojamas darbas, kokiomis priemonėmis naudojasi mokiniai ugdymo procese.

Šie mokymai suteikė naujų žinių apie specialųjį ugdymą Suomijoje, Europoje, paskatino „Kranto“ mokyklos mokytojus dar labiau domėtis šių mokinių ugdymo, integravimo galimybėmis, diskutuoti apie specialiųjų poreikių žmonių atskirties problemas.

 

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Inga Rankelienė

 

 

Pastaba: Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

1 2 3 4 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Pagrindinis puslapis > Naujienos
......................................................................................................................................................................................................
© 2012 Rasa Jeriomenkienė

Informacija atnaujinta 2016 m. spalio 20 d.