Tik pasibaigus mokslo metams, jaunieji geologai kartu su draugais iš Kulių ir Mosėdžio leidosi į kelionę, kad susipažintų su Latvijos geologija. Aplankėme ilgiausią krioklį Europoje ant Ventos upės. Jo ilgis 249 metrai. Grožėjomės gėlių ir fontanų sostine Venspiliu, Kolkos ragu, kurį iš trijų pusių supa jūra, palandžiojome po Riežupės smėlio urvus, kurie liko iškasus kvarcinį smėlį. Dabar juos pamėgo šikšnosparniai. Latvijoje yra vienintelis Pabaltijyje kino miestelis Cinevilla, kuriame pastatytos dekoracijos kino filmams. Lyno keltuvu persikėlėme per Gaują, patyrinėjome Gutmanio olą sudarytą iš geležingų smiltainių, užkopėme į šalia stovinčios Turaidos pilies bokštą. Pasidžiaugėme gražia Latvijos sostine Ryga ir nuostabiais Rundalės rūmais. Kelionė truko 3 dienas.

Birželio 20 jaunieji geologai vėl išsiruošė į respublikinę stovyklą, kuri šiemet vyko Ukmergės rajone Vepriuose, prie Šventosios upės. Stovyklos vieta labai įdomi – tai seniai nukritusio meteorito krateris – dauba, kur beveik nebuvo telefono ryšio. Tai labai padėjo pailsėti nuo kompiuterių ar telefonų. Čia geologai mus vedė į maršrutus, mokino atpažinti uolienas, aiškino kaip raukšlėjosi Žemės sluoksniai. Važiavome į ekskursiją: aplankėme Anykščių kvarcinio smėlio karjerą, Puntuką, ėjome lajų taku, apžiūrėjome Vetygalos atodangą, aplankėme Anykščių regioninio parko muziejų. Ugnė ir Saulė visiems stovyklautojams paruošė ir pravedė „Proto mūšį“. Buvo ir Joninės su žaidimais ir būrėjais, sportinės varžybos, talentų pasirodymai.

Kiekvienoje stovykloje yra „krikštijami“ naujokai. Tokių turėjome ir mes. Po ilgų išbandymų jie turėjo prisiekti, kad domėsis geologija, neaimanuos dėl blogo oro ar ilgo maršruto.

Iš stovyklos visi grįžo pavargę, bet laimingi, susiradę naujų draugų, daug pamatę ir sužinoję.

Jaunųjų geologų būrelio vadovė

• 6
  • 7

Pagrindinis puslapis > Naujienos
......................................................................................................................................................................................................