Mūsų mokykloje jau keturi mėnesiai dirba dvi VEIK grupės. Kas tai? Kam jos reikalingos? VEIK – tai vaikų emocinės išraiškos kontrolė. Projekto tikslas – įdiegti netradicinį ugdymo modelį mokykloje, stiprinantį mokinių esmines kompetencijas. Vadovai parodo vaikams ir padeda suprasti, kad yra ryšys tarp minčių, jausmų ir elgesio, moko vaikus atpažinti ir įvardinti jausmus. Vaikai skatinami stiprinti savitvardą ir impulsų kontrolę, mokomi laikytis ribų, lavinti gebėjimą suprasti kitus žmones, mokytis užjausti. Raginame keisti nepriimtiną elgesį prosocialiu, ugdyti moralinę atsakomybę, mokytis ieškoti sprendimų.

S. Šakienė ir A. Buivydienė dirba su dešimčia trečiokų, o R. Rumbutienė ir R. Juodeikienė – su aštuoniais penktokais. Užsiėmimai prasidėjo nuo vaikų lūkesčių išsakymo, pokalbio apie jausmus ir jų atpažinimo. Vėliau ugdėme bendravimo įgūdžius, mokėmės prašyti leidimo, pagalbos, atsiprašyti. Labai svarbu išmokti išsakyti jausmus, išklausyti kito asmens nuomonės, pasiūlymų, priimti sprendimą, tinkantį abiems.

Kaip vyksta užsiėmimai? Pirmiausia mokiniai kalba apie savo jausmus. Džiaugiamės, kad vaikai išmoko neapsiriboti atsakymais „normaliai“, „gerai“, o įvardina savo jausmą. Trumpai primenamos vaikų sukurtos taisyklės. Vadovės moko naujo įgūdžio: apibrėžia, pademonstruoja, aptaria įgūdžio panaudojimo poreikį. Tada vaikai pasirenka partnerį ir vaidina situaciją, kurioje panaudojamas naujasis įgūdis. Vaidina visi grupės nariai. Vadovės užtikrina, kad vaidinimas vyktų sklandžiai (jei reikia, pašnibžda į ausį, rodo modeliuojamo elgesio žingsnelius). Vaikai aptaria vaidinamą situaciją: ar buvo tinkamas balso tonas, akių kontaktas, atstumas tarp partnerių? Kas pavyko geriausiai? Mūsų vaikai puikiai susidoroja su užduotimis, be vadovių įsikišimo pasiskirsto vaidmenimis, susitaria, kas ką stebės, organizuoja žaidimus, kol „aktoriai“ pasiruošia.

Sekančiuose užsiėmimuose ketiname atpažinti stiprius jausmus, išorinius ir vidinius dirgiklius, išmokti kontroliuoti pyktį.

Tikime, kad VEIK mokymas padės: atpažinti savo stipriąsias puses, jausmus, bendradarbiauti ir susidraugauti, tinkamai valdyti pyktį, būti tvirtais, įdėmiai klausytis, įveikti kasdieninį stresą, spręsti problemas.

 

Mokytoja R. Juodeikienė

 

1 2 3 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Pagrindinis puslapis > Naujienos
......................................................................................................................................................................................................
© 2012 Rasa Jeriomenkienė

Informacija atnaujinta 2016 m. sausio 17 d.