Kaip sakoma, yra laikas dirbti, tačiau yra laikas ir ilsėtis. Mokslo šaknys gal ir karčios, tačiau vaisiai saldūs. Pats abiem šiais posakiais neseniai įsitikinau.

Jau penkerius metus, paragintas savo anglų kalbos mokytojos Sonatos Mineikienės, dalyvauju anglų kalbos „Kengūroje“. Šiemet laimėjau auksinį „Kengūros“ diplomą ir galimybę dalyvauti lyderių ture. Šiame ture reikėjo rašyti rašinį pasirinkta tema. Aš rašiau apie savo hobi – muziką. Mano rašinys pateko tarp geriausių, ir aš buvau apdovanotas kelione į Slovakiją bei Austriją.

Pirmiausia aplankėme Vieną. Šiame neapsakomo grožio mieste mes pamatėme Šv. Stepono katedrą bei užsikėlėme į jos šiaurinį bokštą, iš kurio atsivėrė nuostabi miesto panorama; apžiūrėjome Hofburgo rūmus, kurie ilgą laiką buvo Habsburgų dinastijos žiemos rezidencija, aplankėme ir rūmų sodus, kurie mus sužavėjo įvairia augalija. Grožėjomės Miesto bei Žmonių parkais, kuriuose puikavosi ryškiaspalvės gėlės bei žydintys krūmai, tryško fontanai bei išdidžiai stovėjo įvairūs paminklai ir skulptūros. Matėme Vienos operos rūmus, prie kurių sukiojosi Mocarto laikų apranga apsirengę žmonės, daliję informacinius lankstinukus apie vyksiantį didžiojo kompozitoriaus kūrinių koncertą. Spėjome pamatyti ir Anker laikrodžio pasirodymą – šis laikrodis ypatingas tuo, kad kiekvienąkart jam išmušus dvyliktą valandą, pro jo didžiulį ciferblatą praslenka dvylika svarbių Austrijos istorinių figūrų. Labiausiai man, ko gero, įsiminė vaizdas, kurį išvydau prie Austrijos parlamento pastato – jo fasadą puošė daug statulų, vaizduojančių senovės Graikiją. Viena iš jų vaizdavo Aleksandrą Makedonietį, tramdantį savo žirgą Bucefalą; kitos vaizdavo įvairius senovės graikų dievus, tarp jų – teisingumo bei išminties deivę Atėnę. Ekskursijos po Vieną pabaigoje pasivaikščiojome Graben pėsčiųjų gatve, kuri labiau priminė alėją – jos šonuose buvo įsikūrusios įvairios prašmatnios parduotuvės.

Kitą dieną išvažiavome į Bratislavą, Slovakijos sostinę. Ten aplankėme Bratislavos pilį, kurioje dabar įsikūręs Slovakijos parlamentas. Pilies rūmų vartai bei fasadas išpuošti statulomis, vaizduojančiomis Slovakijos valdovų bei karių šarvus – nuo Romos Imperijos iki Otomanų ir Habsburgų. Pamatėmė daugybę Bratislavos senamiesčio gatvių, alėjų bei gatvelių. Iš pirmo žvilgsnio pamilau šio senamiesčio architektūrą (Lietuvoje, ko gero, sunkiai rasi ką nors panašaus) – alėjose bei aikštėse jaučiausi jaukiai, lyg namie.

Taigi, nors kelias link šio prizo ir nebuvo labai lengvas, tačiau nė kiek nesigailiu stengęsis dėl jo. Ilgai neužmiršiu bendrakeleivių – nuoširdžių bei labai draugiškų žmonių. O ir pati kelionė mano atmintyje paliko neišdildomą įspūdį. Norėčiau padėkoti Vaikų Kūrybinės Iniciatyvos Fondui už suteiktą progą dalyvauti konkurse bei kelionėje, taip pat savo anglų kalbos mokytojai bei klasės auklėtojai, Gargždų „Kranto“ pagrindinės mokyklos mokytojai Sonatai Mineikienei už suteiktas puikias anglų kalbos žinias.

Laurynas Stalmokas,

• 4
  • 5

Pagrindinis puslapis > Naujienos
......................................................................................................................................................................................................