Ruduo „Krante“ ir vėl įdomus: tarptautinis projektas „Sveiki vaikai = sveika Europa: žingsniai sveikos gyvensenos link“ tęsiasi

 

 

Nuo projektinės mokinių ir pedagogų veiklos „Krante“ rudeniškai šilta.

Įpusėjo dar tik trečias mokslo metų mėnuo, o įgyvendinat šį projektą vėl nuveikta nemažai įdomių, prasmingų darbų. Išklausę visuomenės sveikatos specialistės S. Šakienės ir mokytojos V. Mažeikienės paskaitos apie sveikus pusryčius, mokiniai kūrė sveikos mitybos piramides, kurias vėliau mokyklos valgykloje eksponavo dizaino būrelio moksleiviai (vadovė I. Rankelienė). Ketvirtokai buvo ypač sudominti: mokytoja V. Milaknienė vedė integruotą pasaulio pažinimo pamoką „Kodėl mums reikia maisto?“, o L. Petrošienės mokiniai vaišino tėvus sveikais sumuštiniais. Vėliau vaikai dalinosi įspūdžiais: „Naudojome sveikus produktus, stengėmės, kad mūsų sumuštiniai būtų ne tik skanūs, bet ir gražiai atrodytų. Nusipirkome duonos su įvairiomis sėklomis, varškės užtepėlės su įvairiomis žolelėmis. Kad būtų patrauklu, iš duonos išspaudėme įvairias formas. Desertiniams sumuštiniams naudojome batoną, varškės užtepėlę, razinas.Tėveliai labai gerai įvertino mūsų darbą.“

Projekto koordinatorė Vilma Žvinklienė ir anglų mokytoja Sonata Mineikienė su 8-ųjų klasių mokiniais per anglų kalbos pamokas paruošė projektus ir pristatė sveikus patiekalus vieni kitiems, o 10a moksleiviai anglų kalba parengė ne tik pristatymus apie sveikos mitybos piramidę, bet ir sukūrė videofilmuką apie tai. Mokiniams išties svarbu, ar sveikai maitinasi, ar galvoja, ką valgo, ar valgo pusryčius, geria vandenį, kodėl jis reikalingas mūsų organizmui. Technologijų mokytoja D. Kontrimienė integruoja šį projektą į mitybos pamokas: su mokiniais gamina sveikus patiekalus, degustuoja, aptaria. Sudaro sveikų pusryčių meniu, renka sveikus ir nesveikus produktus. Aptaria, kokius produktus ir patiekalus valgyti sveika, kokius nesveika. Nustato KMI, skaičiuoja kalorijas. Apibendrinę ruošia pateiktis bei video.

Bene smagiausia rugsėjo mėnesį buvo organizuoti bei dalyvauti 1 - 8 klasių fotografijų parodoje „Sveiki pusryčiai“ ir „Maitinuosi sveikai“. Reikėjo padaryti nedaug: nufotografuoti savo šeimos narius prie sveikų pusryčių stalo ir atsiųsti nuotraukas bei sveikų pusryčių receptą. Šauniausios ir išradingiausių pusryčių nuotraukos ir recepto autoriai - brolis ir sesutė Einius Kausteklis (1c) ir Austėja Kausteklytė (5c) - dovanų gavo pusryčių dubenėlį su sveikais saldumynais iš Italijos. Beje, šią parodėlę nuo lapkričio 8-osios galima pamatyti mokyklos antrojo aukšto foje.

Mokytojų vizitas Italijoje: dvasinė vaikų sveikata ir tolerancija.

Mantujos miesto Scientifico Statale „BELFIORE“ licėjuje ir netoliese esančioje pradinėje ir pagrindinėje mokyklose apsilankė mokytojos V. Liuksienė, V. Butkuvienė bei projekto koordinatorė V. Žvinklienė. Per keletą darbo dienų visi 70 projekto dalyvių (mokytojų ir mokinių) susipažino su Italijos švietimo sistema, buvo Mantujos miesto rotušėje ir susitiko su vicemeru bei vietos televizija. Kaip visuomet, susitikę projekto koordinatoriai ir mokytojai įgyvendino visus tikslus, numatė tolimesnes veiklas. Iki lapkričio pabaigos visos šalys (Austrija, Bulgarija, Graikija, Italija, Lenkija, Lietuva, Suomija, Prancūzija, Turkija) parengs po 4 iliustruotus tradicinių patiekalų aprašymus. Iki Kalėdų pasirinkti patiekalai bus gaminami visose projekto šalyse. Jie bus vertinami, sveiki ar ne, parengiami pristatymai. Iki sausio pabaigos projekte dalyvaujantys mokiniai siekdami ne tik sveikai maitintis, bet ir propaguoti aktyvų gyvenimo būdą, mokysis kitų tautų tautinius ratelius – šokius, taigi kiekvienos tautos atstovai įrašys video ir parengs aprašymus anglų kalba.

Projekto siekis - rūpintis ne tik fizine, bet ir dvasine vaikų sveikata. Tad visose mokyklose bus vykdomos veiklos tolerancijos ir pagalbos temomis. Visame pasaulyje lapkričio 16 dieną minima Tarptautinė Tolerancijos diena, todėl „Krante“ šią dieną bendradarbiaujant su UNESCO projektu (koordinatorė mokytoja V. Petkienė) pilietinės iniciatyvos tikslais mokykla bus papuošta mokinių pagamintais Tolerancijos gėlių žiedais.

Kultūrinė veikla Italijoje – po lietumi.

Apsilankiusios bene romantiškiausioje Europos šalyje mokytojos krantiečius pakvietė į popietę, pasakojo apie tai, kas stebino italų švietimo sistemoje, rodė nuotraukas, vaišino saldumynais, dalinosi įspūdžiais. Bene didžiausią įspūdį visoms paliko Venecija - Italijos Veneto regiono sostinė, saugoma UNESCO. V. Butkuvienė: „Visada maniau, kad lietus nuplauna gražius įspūdžius, deja klydau. Venecija – vandens miestas, o mums teko jame lankytis per lietų. Tačiau nusivilti neteko, nors vienoje rankoje skėtis, o kitoje fotoaparatas. Didžioji Venecijos Šv. Marko aikštė skendėjo vandenyje, vaikščioti buvo galima tik specialiai įrengtais, per pusmetrį nuo žemės pakeltais takais, arba reikėjo įsigyti spec. batus (specialiai pagaminta avalynė maunama ant turimų batų). Vandenyje skendėjo ir šv. Marko bažnyčios prieangis, parduotuvės, barai restoranai. Niekas tokiu atveju darbų nenutraukia ir ekstremalios situacijos neskelbia, Venecijoje tai dažnas reiškinys ir vietiniai tam pasiruošę. Namas prie namo, siauras šaligatvis ir vandens kanalas – be jokių atitvarų, bortelių, tvorelių. Iš šono žiūrint – kraupu, neatsargus žingsnis, ir tu jau vandenyje, tačiau neteko girdėti, kad tokios nelaimės tiek vietiniams, tiek miesto svečiams nutiktų. Įspūdingai atrodo vandens gatvės, kuriomis plaukioja maršrutiniai autobusai, iš gondolų miestą apžiūrinėjantys svečiai, krovinius pervežantys laiveliai.“

Projekto svečiai taip pat lankėsi ir Sirmionėje, kurią supa įspūdingas Gardos ežeras, bei Veronoje, kur apsilankyti būtų verta kiekvienam, svajojančiam išvysti romėnų ir viduramžių laikų palikimą. Mantuja liko įspūdinga puikiomis aikštėmis ir aristokratiška architektūra.

Baigdama pristatymą apie vizitą Italijoje informatikos mokytoja V. Liuksienė taip kalbėjo: „Tarptautiniai projektai tikrai naudingi. Smagu, kai vykdai tokią veiklą mokykloje, ir dar smagiau, kad žinai, jog tokią pat veiklą vykdo kolegos Turkijoje, Italijoje, Suomijoje, Graikijoje ir kitur. Turistinėje kelionėje nėra galimybės pasivaikščioti po mokyklą ar susitikti su miesto meru. O projektinėje išvykoje tokia pažintinė veikla – neatsiejama projekto dalis. Noriu padėkoti projekto koordinatorei Lietuvoje Vilmai Žvinklienei, kuri ir yra šio projekto iniciatorė. Ji sugeba ne tik pati dalyvauti tokioje veikloje, bet ir įtraukti visą būrį kolegų.“

Projektas dar tęsis iki pat 2014 metų birželio. Dar įvyks susitikimai Suomijoje bei Turkijoje (baigimasis). Projekto darbo grupės nariai tikisi, kad visi šio projekto darbai, atliekami kartu su mokiniais, yra naudingi ir prasmingi, nes bendraudami tarpusavy ir bendradarbiaudami su kitomis Europos šalimis tampame laisvesni.

 

„Kranto“ lietuvių kalbos mokytoja metodininkė,

projekto komandos narė Rasa Rusteikienė

 

Pastaba. Projekto veikla finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Straipsnyje pateikta informacija atspindi dotacijos gavėjo, bet ne Švietimo mainų paramos fondo, Europos komisijos ar jos institucijų požiūrį. Europos komisija neatsako už medžiagos turinį bei už galimą informacijos panaudojimą.   

 

 

 

Pagrindinis puslapis > Naujienos
......................................................................................................................................................................................................
© 2012 Rasa Jeriomenkienė

Informacija atnaujinta 2013 m. lapkričio 27 d.